"només poden defensar amb total llibertat els interessos de la nació catalana els partits catalans que depenen exclusivament de Catalunya"
II Congrés Catalanista de 1885

divendres, 20 d’agost del 2010

"La Terra de L'Estrany, 27 d'agost a les 20 i 22 hores"




Segons l’autor, Xavier Marrades: La Terra de l’Estrany és un documental personal sobre un retorn -el meu retorn - a la meva vila natal, Cervera, després d’una llarga absència. Consisteix en una recol·lecció de diferents moments, persones i paisatges que vaig trobar-me durant una estada de cinc mesos.

Vaig gravar pràcticament la totalitat de les imatges jo sol. Una càmera HD, un trípode i un parell de micròfons era tot l’equip de què disposava. El modus operandi del rodatge va ser bàsicament instintiu; em vaig deixar guiar per l’impacte emocional que em produïen els encontres que es van anar succeint al llarg del període de rodatge.

Tot plegat, va estar marcat per una dualitat emocional d’ algú que es sent profundament connectat amb la seva terra d’origen, però que a la vegada veu que hi ha una part seva que ja no hi encaixa, i d’alguna manera, es pregunta si realment hi ha punt de retorn.

Vaig passar la meva infància a Cervera, i per tant és el lloc on resideixen els meus primers records. El factor “temps” en tots els sentits de la paraula, va esdevenir un element central del projecte a mesura que s’anava desenvolupant. El mateix escenari es va acabar rebel·lant com una piscina de temps en la qual veia reflectides a la vegada tant la meva imatge com el devenir de la vida en un sentit més ampli.

"El temps a Cervera"

"Els meus videos al Youtube"